Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Marii Konopnickiej
 w Zubrzycy Górnej

Wycieczka do Wrocławia w ramach projektu Poznaj Polskę

W dniach 7-8 czerwca uczniowie klasy 5,6,7a i 7b pojechali na wycieczkę do Wrocławia w ramach projektu Poznaj Polskę.
W pierwszej kolejności odwiedziliśmy Halę Stulecia  oraz piękny plac wokół ze słynną Iglicą, następnie udaliśmy się zwiedzać rynek miasta . Zobaczyliśmy piękne zakamarki Wrocławia , kamieniczki, ratusz , świątynię .  Słynne krasnoludki były poszukiwane przez wszystkich jest ich ok. 500 .  Zobaczyliśmy pomnik Aleksandra Fredry przy którym maturzyści co roku w styczniu tańczą poloneza .

Wędrując po rynku znaleźliśmy się przy pięknych kamieniczkach Jasia i Małgosi . Stary targ ożył gdy dzieci przemieszczały się pomiędzy zwierzętami z brązu w skali 1:1 . Kolejnym punktem był Uniwersytet Wrocławski gdzie mogliśmy podziwiać piękną Aulę Leopoldina w stylu barokowym .  Następnie wyszliśmy na taras widokowy z którego mogliśmy podziwiać panoramę Wrocławia. Zwiedziliśmy Ossolineum oraz wystawę historii fajek i tabaku . Mogliśmy zobaczyć m. in. Fajkę Adama Mickiewicza .Kolejnym punktem wycieczki było Muzeum Uniwersytetu Przyrodniczego w którym zaprezentowano w rozmieszczonych gablotach dzieje uczelni i wydziałów , ich najważniejsze osiągnięcia oraz twórców szkół naukowych a także część multimedialną z interaktywną mapą. Następnie powróciliśmy na plac przy Hali Stulecia na niesamowity  koncert i taniec fontann , podziwialiśmy Ogród Japoński także piękne Pergole .  Muzeum Zajezdnia i interaktywna wystawa główna Wrocław 1945-2016to niesamowity , wiarygodny i namacalny powrót do przeszłości . Polecamy wszystkim, mogliśmy dosłownie przenieść się w czasie : wsiąść do malucha , podejść do kiosku Ruchu , zobaczyć pokój dawniej , klasę , sklep z pustymi półkami no i dzwonić z telefonu na korbkę itp. . Na koniec wybraliśmy się do ZOO do Afrykarium . Niesamowite akwariowe tunele z pływającymi nad głowami rekinami , płaszczkami i innymi rybami , wspaniałe widoki najbardziej zapadły dzieciom w pamięci .
Zmęczeni ale szczęśliwi dotarliśmy pod szkołę przed północą z ogólnym utwierdzeniem że było super!!!