Na lekcjach języka polskiego uczniowie mieli możliwość pracy metodą przekładu intersemiotycznego, który został wykorzystywany jako metoda kształcąca sprawność językową uczniów oraz metoda analizy utworów literackich. Czytanie różnorodnych kodów językowych pozwoliło rozwijać inwencję twórczą, kształtować mowę ucznia, jego wyobraźnię oraz kreatywność i pomysłowość. Można to zaobserwować na podstawie prac dzieci, które zaskakują swoją oryginalnością.
Na warsztat wzięliśmy nie tylko wiersze, ale też dłuższe formy prozatorskie.
Uczniowie poprzez system wielu skojarzeń wyrazili swoje uczucia, które towarzyszyły im po przeczytaniu danego utworu. Właśnie praca plastyczna okazała się wspaniałą formą oddania tych emocji i wrażeń.
Ulubioną lekturą okazał się ,,Tajemniczy ogród" oraz ,, Ania z Zielonego Wzgórza"
Kiedy książka o losach Ani dobiegła końca, uczniowie byli bardzo ciekawi kolejnych przygód bohaterki. Okazało się, że to nie koniec jej przygód, są bowiem kolejne tomy tego wspaniałego cyklu.
Zuzanna Kubacka,uczennica klasy piątej, zgromadziła piękną kolekcję swoich ulubionych książek i pochwaliła się nią swoim koleżankom i kolegom.
Cały zestaw książek przyniosła do szkoły!
Rówieśnicy mieli możliwość zapoznania się z nimi. Towarzyszyły temu niezwykłe emocje.
Zbiór książek został uwieczniony na zdjęciach, za pomocą aparatu zakupionego w ramach programu ,,Laboratoria przyszłości".
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci