Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Marii Konopnickiej
 w Zubrzycy Górnej

ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2022/2023

Uroczystość zakończenia roku szkolnego odbyła się w obecności Wójta Gminy Jabłonka Pana Antoniego Karlaka, Dyrektor Centrum Usług Wspólnych Pani Bernadety Plaszczak, Rodziców i całej społeczności szkolnej.
Część oficjalną akademii rozpoczęliśmy od odśpiewania hymnu państwowego. Następnie w podniosłej atmosferze odbyła się ceremonia przekazania Sztandaru Szkoły uczniom klasy VII. Później, pani dyrektor w swoim przemówieniu pogratulowała uczniom sukcesów tych wielkich i tych małych, podziękowała rodzicom oraz nauczycielom za wszelkie działania wspierające szkołę.

Czytaj więcej: ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2022/2023

WYCIECZKA PRZEDSZKOLAKÓW DO RABKI-ZDROJU

W piątkowy poranek przedszkolaki z grupy Motylki wybrały się na wycieczkę do Rabki-Zdroju. Dzieci miały okazję wziąć udział w zajęciach, podczas których poznały kolejne etapy powstawania czekolady – od kakao po gotowy produkt – tabliczkę czekolady, którą można zakupić w sklepie. Przedszkolaki    z zapartym tchem słuchały o kolejnych etapach powstawania ich ulubionego przysmaku. Następnie, dzieci wzięły udział w warsztatach. Ich celem było stworzenie własnej tabliczki czekolady oraz ozdobienie pralinek. Po skończonych warsztatach udaliśmy się do parku na plac zabaw. Szaleństwom nie było końca!

Czytaj więcej: WYCIECZKA PRZEDSZKOLAKÓW DO RABKI-ZDROJU

INNOWACJA PEDAGOGICZNA "PATRZĘ, DOTYKAM, CZUJĘ - BADAM I EKSPERYMENTUJĘ"

Motylki brały udział w zajęciach w ramach innowacji pedagogicznej „Patrzę, dotykam, czuję – badam i eksperymentuję”. Dzieci poznawały właściwości i stany skupienia wody, poprzez obserwacje i proste doświadczenia wyciągały wnioski. Szczególnie zainteresowały dzieci zabawne eksperymenty z wodą. Ciekawe i wzbudzające ogromne zainteresowania były doświadczenie obrazujące dzieciom jakie są zasoby wody pitnej na Ziemi. Tematem kolejnych zajęć było powietrze. Proponowane eksperymenty i obserwacje miały za zadanie ułatwić dzieciom znaleźć odpowiedzi na pytania: jak można wykazać, że powietrze jest, czy powietrze na nas naciska,  dlaczego powietrze jest nam niezbędne do życia?  Podczas następnych zajęć omawialiśmy przyciąganie magnetyczne, działanie octu i soli, stany skupienia. Kolejnym zadaniem było wysiewanie nasion zboża do ziemi w doniczce. Zajęcia te miały na celu poszerzanie wiadomości dzieci na temat niezbędnych warunków do rozwoju roślin. Na ostatnich naszych zajęciach dzieci wykonywały doświadczenia dowodzące właściwości ognia. Dobiegły końca działania innowacyjne, których celem było motywowanie dzieci do poznawania świata poprzez rozbudzenie pasji poznawczych.

Czytaj więcej: INNOWACJA PEDAGOGICZNA "PATRZĘ, DOTYKAM, CZUJĘ - BADAM I EKSPERYMENTUJĘ"